Training en Coaching

Training en/of coaching van uw interne medewerkers is ook mogelijk. Niet over vakkennis, daar bent u zelf de expert in. Maar wel in andere aspecten. Heeft u een klantenservice afdeling of wilt u dat uw accountmanagers zelf hun prospects benaderen en afspraken maken? Daarbij kan het heel goed zijn om eens naar de huidige situatie te kijken. En dat is een "simpel" rekensommetje die per sales verschillend zal zijn:

  1. Hoeveel adressen heeft de accountmanager gemiddeld nodig om een afspraak te maken
  2. Hoeveel afspraken heeft diezelfde accountmanager nodig om een offerte uit te mogen brengen
  3. Eén op hoeveel offertes wordt uiteindelijk een opdracht?

Bij de ene accountmanager zult u zien dat er niet veel adressen nodig zijn om uiteindelijk een afspraak te maken. En hopelijk is het antwoord op vraag 2 ook niet al te hoog. Maar in de praktijk is het vaak anders. De praktijk is vaak dat de accountmanager liever face to face zit met die prospect waar ook wat speelt en dat het maken van "die afspraken" een (rot)klusje is dat zoveel mogelijk uitgesteld wordt. Maar ja, om bij die ene prospect aan tafel te zitten moet je bellen en zo zal men snel merken dat het steeds moeilijker wordt om targets te halen terwijl het eigenlijk een supergoede sales specialist is.

Het kan ook andersom zijn, de accountmanager maakt de ene na de andere afspraak en is dus daarna continu onderweg. Maar zijn het "echte" afspraken of zijn het koffiedrinkafspraken? De kracht van pre-sales aan de telefoon is enorm en met de juiste ondersteuning, training en coaching hebben wij al veel accountmanagers meegemaakt die hun afkeer van bellen hebben kunnen omzetten naar "nuttige tijd en tool" om juist die afspraken te kunnen maken en selecteren waar het zinvol is om al aan tafel aan te schuiven voor het face to face contact.

 

Wilt u uw medewerkers ook de mogelijkheid geven om sterker te worden in het telefonisch benaderen van markt en prospect? Neem contact met ons op om te bespreken welke mogelijkheden er zijn en wat u graag als handvat aan uw mensen wilt bieden om dat te ondersteunen wat ze als de beste kunnen: Verkopen.