Een klant binnenhalen is een gunst, een klant behouden, dat is de kunst

Relatiebeheer van bestaande klanten, (net) nieuwe klanten, prospects, nieuwe markten? Wij zien hier vaak mogelijkheden voor bedrijven waar men zelf nog niet aan gedacht heeft of wel zou willen maar gewoon niet aan toekomt.

"Een klant binnenhalen is een gunst, een klant behouden, dat is de kunst".
Deze uitspraak vinden we er een om op een tegeltje te zetten en bij veel bedrijven op een goed zichtbare plaats te hangen. Waarom? Omdat we in de praktijk heel vaak zien dat mogelijk nieuwe klanten tot aan het ondertekenen van de offerte en het leveren van product en/of dienst gepamperd worden met aandacht. Daarna gaat de gemiddelde accountmanager door naar "de volgende".
Maar bedenk u eens als u zelf iets voor uw bedijf nodig heeft. Als dan alle contact wegvalt omdat u "binnen gehaald" bent, dan geeft dat vaak een beetje nare smaak. Hoe voorkom je nu zo'n situatie voor je eigen bedrijf, product of dienst? Zorg ervoor dat er ook na de intensieve periode contact blijft. Dat kun je doen door bijvoorbeeld een klanttevredenheidsonderzoek. Maar ook door de klant over te dragen aan iemand die de contacten overneemt en er dus blijvend contact is. Inside-Outdoor is daarin specialist en relatiebeheer en goede after-sales leveren vaak cross- en upselling mogelijkheden maar zeker tevreden en blijvende klanten.

Inzicht in je markten en mogelijke prospects zien we ook als relatiebeheer. U wilt toch weten waar en wanneer de mogelijkheden zich aandienen voor uw bedrijf? Zorg er op tijd voor dat u weet welke prospect in het bakje "te koesteren" ligt en wie nog een tijdje in het bakje mag weken tot ze zover zijn om met u de gesprekken aan te gaan.

 

Wilt u weten welke toegevoegde waarde Inside-Outdoor kan bieden voor uw bedrijf of wat wij nog meer voor u kunnen betekenen? Neem contact met ons op zodat we samen de mogelijkheden kunnen bekijken.