Leadgeneratie

Of eigenlijk moeten we zeggen: Kwalitatieve Leadgeneratie. Leads kun je op vele manieren genereren, Online Marketing, Social Media en (koude) acquisitie. De kunst is juist om van binnenkomende aanvragen, bezoekers website, informatieaanvragen etc kwalitatieve leads te maken. Met het hebben van NAW gegevens, mailadres en telefoonnummer ben je er niet. Sterker nog, er kan heel veel van deze data zijn waar u liever geen tijd aan besteed maar hoe ontdek je dat? Door er dus inderdaad iets mee te doen.

Eerst zult u als ondernemer en/of sales specialist duidelijk moeten weten wat u wilt. Zegt u "elke lead ga ik wel naar toe" dan is het een kwestie van de telefoon pakken. Bellen en hopen dat je langs mag komen. En waar ga je dan voor langs? Is het omdat mensen je gezicht willen zien, willen uitvinden of ze eigenlijk wel naar je product of dienst op zoek zijn of misschien wel omdat je "gewoon" graag en veel koffie drinkt en auto rijden je hobby is, Nederland is tenslotte een mooi land.

Nee even alle gekheid op een stokje. U als ondernemer en/of sales specialist wilt toch uw tijd zo effectief mogelijk inzetten daar waar dus ook echt de omzetmogelijkheden aanwezig zijn. Koude acquisitie is daarbij nog steeds een uitstekende tool, want je krijgt informatie over de benaderde bedrijven, zijn ze wel of niet interessant voor uw bedrijf. Maar ook wie is de beslisser en/of beïnvloeder en met welke concurrent werken ze nu? Wat is het gevoel dat men daarover heeft en last but not least, tot wanneer lopen de huidige contracten. Leadgeneratie en relatiebeheer liggen daar dan ook heel dicht bij elkaar. Maar dan relatiebeheer van de prospect, voor de toekomst, en in de praktijk is het meestal zo dat als een bedrijf actueel een project heeft ze met name daar gaan kijken en informeren waar ze al een "relatie" mee opgebouwd heeft, ze hoeven u niet meer te zoeken, ze weten al wie u bent, wat u levert en HEEL BELANGRIJK of er een klik is want gunning is een hele belangrijke factor.

 

Kortom: Inside-Outdoor is de pre-sales specialist voor u zodat u zich kunt bezig houden met dat waar u de specialist in bent. Nieuwsgierig, getriggerd? Neem contact met ons op zodat we samen kunnen bekijken waarin Inside-Outdoor uw bedrijf kan ondersteunen.