Kwalitatieve ondersteuning Binnendienst

Misschien denkt u wel meteen: hoe kan een extern bedrijf mijn binnendienst kwalitatief ondersteunen of: dat is niet mogelijk.

Maar bedenkt u zich eens wat uw binnendienst medewerker(s) voor vaste taken hebben. Bedenk daarnaast eens wat er aan werk ligt dat gedaan kan worden als er tijd over is. Ondernemers zijn er ondertussen wel van overtuigd dat online marketing en social media een must zijn binnen een bedrijf. Waarom? Goed vindbaar zijn voor prospects en "adverteren" via social media KAN nieuwe orders opleveren. We zeggen met opzet KAN. Heel vaak gebeurt het dat er een stroom aan data binnenkomt waar niet direct iets mee gedaan wordt. Dat kan je opvangen natuurlijk door een medewerker daar voor in te zetten die direct alle andere werkzaamheden laat liggen om de binnenkomende informatie verder uit te kwalificeren. Maar dat is vaak niet hoe het in de praktijk gaat. Meestaal wordt dit opgepakt op een moment dat alle werkzaamheden die prioriteit hebben klaar zijn. Als uw bedrijf nu de enige is die zich met online marketing en social media bezig houdt is het natuurlijk geen probleem. Maar die tijden zijn voorbij en (bijna) ieder concullega bedrijf is daar net zo actief en bedreven in. Dan is het dus een kwestie van welk bedrijf heeft het eerst de tijd en mogelijkheid om met de data aan de slag te gaan?

Daar is dus de grote kans om uw bedrijf te onderscheiden door vrijwel direct met de binnenkomende data aan de slag te gaan. Uitkwalificeren of het inderdaad een interessante prospect is voor uw bedrijf of misschien niet. Hoe vaak gebeurt het niet dat mensen wel eens iets bekijken omdat ze er persoonlijke belangstelling voor hebben of misschien een stagiare die informatie vergaart voor een scriptie. Bij de wel interessante prospect is het de vraag is het hot, lauw of iets anders. Moet het direct opgepakt worden door uw medewerker, de expert, of gaat het in het bakje "te koesteren" zodat uw medewerker het contact kan oppakken op het juiste moment.

Daar is Inside-Outdoor dus dé ondersteunende partij die deze leads kan uitkwalificeren voor u. Uw medewerkers kunnen zich met de prioriteiten bezig blijven houden, uw prospects hoeven niet te wachten op een reactie en u bent uw concullega bedrijven net dat stapje voor. Een andere optie is natuurlijk om ervoor te zorgen dat uw sales mensen zich echt met sales bezig kunnen houden. Tenslotte verdient men geld aan tafel bij de potentiële koper en elk uur dat sales medewerkers zich bezig "moeten" houden met het maken van hun eigen afspraken zijn uren die u geld kosten en "niets" opbrengen. Inside-Outdoor is een expert in het maken van kwalitatieve afspraken, ja u kunt ons zien als de pre-sales voor uw bedrijf. Daarnaast kunt u denken aan het nabellen van mailings maar ook het goed in kaart brengen van uw markt of juist nieuwe markten die voor uw bedrijf interessant kunnen zijn.

 

Heb ik u aan het denken gezet? Neem contact met ons op zodat we kunnen bespreken wat Inside-Outdoor voor uw bedrijf kan betekenen.